Lag TV-innslag til konferansen!

Gi konferansen din et løft med proffe videoinnslag laget av erfarne journalister.


Tekst: Ove Sjøstrøm Foto: Erik Krafft


Hva mener professor Frank Aarebrot om forsvarsjefen? Bør han trekke seg hvis han ikke får nok midler til gjennomføre oppgavene han er satt til?

På Difis forvaltningskonferanse i fjor, var forsvarssjefen invitert for å snakke om effektivisering og faglig integritet. Før han gikk på talerstolen foran fullsatt sal, rullet et innslag med professor Aarebrot over storskjermen.

– Hva skal til for at forsvarssjefen går av? spurte Aarebrot friskt fra skjermen.

 Hold på oppmerksomheten

Med et smil gikk forsvarssjef Hakon Bruun-Hanssen på talerstolen og fulgte opp:

« Riktig god dag alle sammen. Jeg har ikke tenkt å proklamere min avskjed her i dag! ». Det til lystig humring i salen.

Å holde på tilhørernes oppmerksomhet gjennom en hel konferansedag kan være vanskelig. Med ulike TV-innslag som problematiserer temaer og introduserer foredragsholderne, tar du konferansen et steg videre i både form og innhold. Levende bilder er med på å holde salen i ånde.

– Som programleder ser jeg at arrangører landet rundt kjemper hardt om deltakerne. Konkurransen er skarp. Gode videoinnslag er en måte å heve konferansen over det folk forventer, sier Siri Lill Mannes, daglig leder i SpeakLab.

TV-journalistikk

SpeakLab tilbyr derfor nå å produsere videoinnslag til en fornuftig pris. Selskapet bruker profesjonelle TV-journalister og fotografer for å lage videoinnslag tilpasset temaet for hver konferanse. Innholdet kan variere fra fakta, humor og fem-på-gaten til den klassiske fjernsynsreportasjen du kjenner fra nyhetssendingene. Alle de nevnte reportasjesjangrene fungerer bra under en konferanse.

– Vi samarbeider med flinke journalister og fotografer, som har erfaring med å lage TV for et nasjonalt og internasjonalt publikum.

En god konferanse krever mye forarbeid. SpeakLab har bidratt til et hundretalls store og små konferanser siden 2010. Foruten programledelse, foredragsholdere og TV-innslag, tilbyr selskapet også bistand til å utarbeide program og kjøreplaner for å sikre at resultatet blir best mulig.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *